Veelgestelde vragen over de Rokit Waterraket

Veel gestelde vragen

(Klik op een vraag voor het antwoord)

Wie is Mollie?

Mollie is een betaaldienst die voor ons de betalingen via iDeal afhandeld. Nadat u uw gegevens voor de verzending heeft ingevoerd wordt u doorverwezen naar de site van de gekozen bank. Daar kunt u op de u vertrouwde wijze uw betaling verrichten. Zodra de betaling is gedaan wordt u terugverwezen naar onze site waar u het bericht krijgt of de betaling is ontvangen. Wij krijgen via Mollie direct door dat er betaald is en zullen het product zo snel mogelijk op de bus doen.


Wat is PayPal?

Paypal is een online betaaldienst die wereldwijd voor meer dan 220 miljoen mensen de betalingen regelt die via internet worden gedaan. Het is mogelijk om zonder PayPal account te betalen met bijvoorbeeld je creditcard. Je kunt ook bij PayPal een account aanmaken waardoor je het als een soort bankrekening kunt gebruiken. U kunt uw PayPal account zelfs koppelen aan uw eigen betaalrekening. Niemand die je bankrekening ziet, alleen uw PayPal account. Ideaal als je je internetaankopen online wilt betalen. PayPal hanteert strenge veiligheidsnormen bij de internetbetalingen. Lees meer op de website van PayPal.


Is de Rokit gevaarlijk?

De Rokit is niet gevaarlijk als de raket volgens de handleiding wordt gebruikt. Je moet bijvoorbeeld niet je hoofd boven de Rokit houden als deze wordt afgeschoten. Houdt bij het pompen enige afstand. Vraag ook de omstanders om op enige afstand te blijven staan. LET OP: de Rokit mag alleen gebruikt worden onder toezicht van een volwassene.


Wat voor fles kan ik gebruiken voor de Rokit?

De Rokit wordt standaard zonder fles geleverd. Gebruik een stevige petfles (bijvoorbeeld een Coca-Cola fles) van 1 of 1,5 liter.


Is het product op voorraad?

Wij zorgen dat onze voorraad altijd op peil is. Het kan in bepaalde periodes echter voorkomen dat de voorraad sneller opraakt dan we die kunnen aanvullen. Wij zullen dat dan vermelden op de website.


Hoe snel wordt het product opgestuurd ?

Als wij de betaling hebben ontvangen zullen wij binnen 1 dag de verzending op de bus doen. Tijdens actieperiodes en in de zomerperiode kan dit soms langer duren. Wij zullen dit dan vermelden op onze website. We maken gebruik van de brievenbuspost van TNT. Als je een verwacht pakketje nog niet hebt ontvangen, schroom niet om via de contact op te nemen met de klantenservice.


Hebben jullie ook spreekbeurten over raketten beschikbaar ?

Op dit moment nog niet. We zullen binnenkort een verzameling aanleggen van een aantal spreekbeurten. Heb je een spreekbeurt over raketten die je graag wil delen met anderen, stuur hem naar ons op.


Kan ik meerdere Rokits bestellen ?

Natuurlijk. Als je betaalt met Paypal of creditcard is het standaardaantal dat je bestelt 1 Rokit. Je kunt daar ook een ander aantal invullen. Als je het overboekingsformulier invult kunt je ook aangeven hoeveel je er wilt bestellen. Bij bestellingen van meerdere Rokits bieden we pakketkortingen aan. Neemt u dan contact met ons op via info@defascinatie.nl.


Hebben jullie ook proefjes die je met de Rokit kan doen?

Er is een boek beschikbaar waarin verschillende proeven staan die gedaan kunnen worden met de Rokit Waterraket. Dit boek is in het Engels. Denk bijvoorbeeld aan een proef waarbij scholieren vanaf de grond meten hoe hoog de Rokit is gekomen. Neem voor dit boekwerk contact met ons op via info@defascinatie.nl.


Waarom kan de Rokit niet hoger dan 30 meter ?

De Rokit kan ongeveer 30 meter hoog komen. Wellicht zelfs wat hoger (experimenteer maar eens met de hoeveelheid water die je in de fles doet). Door het pompen wordt de druk in de fles opgevoerd tot ongeveer 2 bar. Bij die druk schiet de nippel uit de rubberen stop waardoor de waterraket lanceert.


Ik heb een klacht, wat nu?

Als je een klacht heeft over de bezorging kunt je ons dat laten weten via info@defascinatie.nl. Wij zullen dan in ieder geval contact met je opnemen over de afhandeling. Ons uitgangspunt daarbij is dat alle partijen, maar vooral de klant (en dat ben jij), tevreden moeten zijn met de aankoop, met het product zelf (de kwaliteit) en de bezorging. Mocht het product beschadigd zijn tijdens de verzending dan kun je ons het product terugsturen. Wij dragen er zorg voor dat je zo snel mogelijk een vervangend product krijgt opgestuurd.